Piaţa de bunuri şi piaţa de servicii în 2014
Piaţa de bunuri din toate ţările europene a crescut începând cu anul 2012. Unele dintre cele mai neperformante pieţe, cum ar fi piaţa de carburanţi a crescut cel mai mult, în timp ce piaţă de carne a inregistrat cea mai mare scadere.
Performanţa a 52 de pieţe a fost măsurată pe baza evaluărilor consumatorilor: încrederea în afacere, comparaţia cu alte oferte, nivelul de satisfacere şi incidenta plângerilor şi a problemelor.
Unele sectoare cheie cum ar fi: telecomunicaţii, energie, şi domeniul bancar continua să înşele aşteptările consumatorilor. Pentru îmbunătăţirea acestora, se vor adopta noi reglementări în domeniul conturilor de plată şi al vânzării cu amănuntul, se va încerca creşterea transparenţei al ofertelor din domeniul energiei.
Între piaţa bunurilor şi a serviciilor există o diferenţă destul de mare, prima având un procent mult mai mare de creştere. Piaţa de servicii este mult mai complexă, iar strategiile de marketing îngreunează foarte mult alegerea consumatorului a celei mai bune opţiuni pentru el.
Lipsa de încredere a consumatorului este mai mare în piaţa automobilelor deoarece informarea acestuia este deficitara, iar calitatea produsului nu este în concordanţă cu aşteptările consumatorului, de cele mai multe ori.
Cele mai multe probleme şi plângeri se regăsesc în domeniul telecomunicaţiilor.
Aşa cum se poate observa în graficul mai sus prezentat, în topul pieţelor de bunuri europene în creştere se afla următoarele bunuri: cărţile, băuturile non-alcoolice, alimentele, ochelarii şi lentilele de contact.
În topul pieţei de servicii se regăsesc:îngrijirea personală, cultura şi divertismentul, sporturile, serviciile hoteliere.
În schimb, în continuă scădere se afla piaţa de îmbrăcăminte, de carne, de carburanţi şi de automobile second-hand. La fel şi în piaţă de servicii, o cădere o înregistrează serviciile de electricitate, piaţa imobiliară şi produsele de investiţii.
Legislaţia europeană garantează consumatorului:
-Tratament corect
-Produse la standarde acceptabile
-Dreptul de reziliere a contractului
Legislaţia europeană este foarte importantă în prevenirea obstacolelor dezvoltării pieţei interne. Cea mai mare provocare o constituie creşterea încrederii consumatorilor în domeniul comerţului transfrontalier, inclusiv comerţul online.
sursa imagine:
http://ec.europa.eu/consumers/consumer_evidence/consumer_scoreboards/10_edition/index_en.htm